Enzo Zidane bakal menuruti jejak ayahnya.



Zinedine Zidane akan mempunyai generasi penerus di lapangan hijau. Adalah sang putra Enzo Zidane yang kini dikabarkan tengah meniti kerjaya sebagai pemain bola professional. Mampukah dia mengikuti jejak sang ayah?

Seperti diketahui, saat ini Zidane kecil yang baru berusia 15 tahun telah terlibat dalam skuad junior Real Madrid. Ibarat pepatah 'buah jatuh tak jauh dari pohonnya,' kemampuan Enzo dalam mengelecek bola pun tak jauh berbeza dengan sang ayah. Meski belum genap 17 tahun, namun putra pertama dari empat bersaudara ini dikabarkan memiliki kemampuan yang cukup baik untuk bermain di pasukan senior.

Enzo yang sejak lama menetap dan meniti karier di Madrid pun dikabarkan bakal menjadi rebutan antara Sepanyol dan Perancis. Menurut kabar yang kami dengar, kedua-dua negara tersebut saat ini tengah serius memantau perkembangan Enzo, dan akan melamarnya apabila dianggap sudah cukup matang.

Mengulas hal ini, Zidane mengaku memberikan kebebesan kepada puteranya untuk menentukan pilihan. Menurutnya, bermain di kedua-dua negara tersebut sama membanggakannya. Tapi, untuk saat ini maestro bola sepak 38 tahun itu menegaskan yang paling utama bagi puteranya adalah menikmati kerjayanya sebagai pemain bola.

"Saya tidak mahu membicarakan soal ini. Tapi, bila nanti salah satu pasukan memanggilnya, kami akan menentukan pasukan mana yang akan dibelanya. Jika anda membuat panggilan datang ke sepanyol, saya tak masalah. Begitu juga bila nanti pasukan dari Perancis memanggilnya, "jelas Zidane.

"Namun, yang terpenting baginya untuk saat ini adalah tetap fokus dan menikmati kerjaya bola bolanya bersama skuad junior Real Madrid," ulas Zidane.











0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...